Op korte termijn meer opvallen met je product of dienst? Dan zijn advertenties daar dé oplossing voor. Tegenwoordig heb je ontzettend veel advertentieplatforms, zoals LinkedIn adverteren en Facebook adverteren. Maar in dit artikel staan we stil bij de advertentiemogelijkheden van het meest bekende platform: Google Ads.
Google biedt namelijk veel mogelijkheden. Denk aan tekst-, shopping-, video- en app-advertenties. Ook zijn de advertenties via het Google Display Netwerk heel populair. Wil jij weten welke advertentietype bij jouw bedrijf past? Lees dan verder!
Google’s advertentietypes
Dat Google tegenwoordig zo veel advertentiemogelijkheden aanbiedt, is voor jou als ondernemer heel prettig. Daarmee is er namelijk altijd een advertentietype die passend is bij jouw producten of diensten. Claim een toppositie met Google Ads en laat jouw onderneming opvallen! Maar welke advertentietype past bij jou? Daar gaat onderstaande uitleg je bij helpen.
Tekstadvertenties:
Dit type advertentie is één van de meest bekende. Het zijn de advertenties die boven- en onderaan de SERP in Google staan. Ze lijken op organische zoekresultaten, alleen staat er in dikgedrukte letters “Advertentie” voor.
Shopping-productadvertenties:
Vlak boven de tekstadvertenties in Google staan de shopping-productadvertenties. Dit is een rij gepromote producten waarbij je een foto, prijs en link ziet. Ook kun je hierin USP’s tonen, zoals gratis verzending of reviews. Ideaal voor webshops!
Shopping-showcase advertenties:
Shopping-showcase advertenties gaan nog één stapje verder dan de shopping-productadvertenties. Als er op de productadvertentie wordt geklikt, komt er een pop-up met extra informatie. Hierin worden ook gerelateerde producten uit jouw webshop getoond.
Beeldadvertenties:
De naam doet het al vermoeden: deze Google advertentie is een visuele manier van je dienst of product promoten. Met statische of bewegende beelden kun je je advertentie laten opvallen.
Display advertenties:
Via het Display Netwerk van Google is het mogelijk om je advertentie op meer dan een miljoen verschillende websites te tonen. Perfect om je naamsbekendheid te vergroten. Via een tekst-, beeld- of video-advertentie kun jij opvallen. Denk bijvoorbeeld aan nieuwswebsites of blogs.
Video-advertenties:
Video’s kunnen heel overtuigend zijn, dus perfect voor advertenties! Deze video’s kun je via het Google Display Netwerk laten tonen op bijvoorbeeld YouTube, een partner van Google. Ze worden dan vóór, tijdens of na video’s op YouTube als reclame getoond.
App-advertenties:
Wil jij meer verkeer naar je app sturen? Zet dan app-advertenties in! Met een link stuur je je doelgroep naar de game store van hun provider waar ze jouw app kunnen downloaden.
Alleen bellen-advertenties:
Bied je een dienst aan, waarbij je graag in contact staat met je doelgroep? Bijvoorbeeld om de mogelijkheden te bespreken of meer informatie te geven? Dan zijn deze advertenties perfect voor jou. Je (potentiële) klanten kunnen namelijk op de advertentie klikken en worden meteen doorverbonden met het gekoppelde nummer.
Hopelijk heeft dit je geholpen bij het bepalen welk type advertentie geschikt is voor jouw product of dienst. Veel succes met het opzetten van je advertenties.