Elk bedrijf marketing strategie bevat dit component: content marketing, waaronder altijd het optimaliseren van websites valt. Het optimaliseren van SEO is niet altijd een makkelijke taak: om ervoor te zorgen dat jouw website een hogere rank krijgt in de resultaten van een zoekmachine (Google, Bing, Yahoo, etc.), zal je veel content moeten schrijven met de juiste zoekwoorden en links. Bovendien moet je ook actief relevante links van andere websites naar jouw website toe vergaren.
Dit proces heet ook wel ‘linkbuilding’, wat veel bedrijven zelf nog handmatig doen. Dit kost echter heel veel tijd, dus steeds meer en meer bedrijven kiezen voor linkbuilding uitbesteden. Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van linkbuilding? Lees meer hierover in dit blog.
1: het bespaart jouw marketing team veel moeite en tijd
Linkbuilding is een van de drie pilaren binnen SEO. Als je dus net begint met het opzetten van een bedrijf en website en ook nog eens zelf moet uitzoeken hoe je het beste jouw website kan optimaliseren, dan zal je veel tijd verliezen in het begin. Als je dus iemand bent die weinig kennis of ervaring heeft met linkbuilding, dan is het verstandiger om een externe partij hierbij om hulp te vragen.
Ook voor mensen die al een beetje kennis hebben, kan het voordeliger zijn om een marketing of SEO bedrijf in te schakelen die gespecialiseerd is in linkbuilding. Veel mensen onderschatten linkbuilding en zien het niet als iets relevants. Dit is echter niet zo: linkbuilding is namelijk net zo belangrijk als het maken van content en het technisch optimaliseren van jouw website.
2: marketing en SEO bedrijven weten veel over jouw onderwerp en doelgroep
Marketing en SEO bedrijven zijn gespecialiseerd in alle aspecten rondom linkbuilding. Wil je bijvoorbeeld dat jouw website meer leunt naar een Duitse doelgroep? Er zijn genoeg bedrijven die specialiseren in Duitse linkbuilding. Bovendien weten ze welke websites relevant zijn voor het vergaren van jouw links.