do. mei 19th, 2022

Zodra je een eigen bedrijf begint, is een van de eerste dingen die je moet bedenken: de naam. En dit kan knap lastig zijn, want je moet met veel dingen rekening houden als je een naam bedenkt. Je wilt dat de merknaam allesomvattend is, lekker van de tong rolt, maar ook dat de naam überhaupt beschikbaar is. Een merk registreren die al in gebruik is, levert namelijk 9 van de 10 keer vervelende juridische consequenties op.

Daarom is het effectief om een merkonderzoek uit te voeren. Ben jij benieuwd naar wat voor voordelen een merkonderzoek nog meer te bieden heeft? Schroom dan niet om verder te lezen:

Tips van een gespecialiseerd merkenbureau

Een van de voordelen van merkonderzoek is dat het wordt uitgevoerd door een team met specialisten. Zij weten precies waar zij naar moeten kijken tijdens het onderzoek. Daarbij geven de specialisten duidelijk aan of een merknaam goedgekeurd is of niet. Dit scheelt je heel veel tijd, omdat je niet zelf op onderzoek hoeft uit te gaan. Daarbij is het altijd doeltreffend om experts hun deskundigheid te laten toepassen.

Jouw merknaam wordt geregistreerd

Een ander voordeel is dat de specialisten die het onderzoek verzorgen, je ook op weg kunnen helpen bij het registreren van jouw merk. Zo is het mogelijk om geholpen te worden met de weg naar de registratie toe, maar ook de registratie zelf kan door het merkenbureau worden verricht. Er wordt gekeken naar wat je precies als merk kan registreren, maar er wordt ook informatie gegeven over de klassen waarin je geregistreerd kan worden.

Gratis of voor een mooi prijsje!

Wat een merkonderzoek zo ideaal maakt, is dat je het qua prijs zo gek kan maken als je wilt. Zo is het mogelijk om een kosteloos onderzoek aan te vragen, maar voor grondigere resultaten kan je kiezen voor een onderzoek met tarief op aanvraag. Wat voor jou het gunstigst is, hangt helemaal af van jouw eigen wensen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.