Dozen laten bedrukken wordt momenteel gebruikt als marketingmiddel. Voorbij zijn de dagen dat je een saaie, eenvoudige bruine doos krijgt wanneer je iets online of zelfs in een winkel koopt. Marketingmedewerkers hebben een manier gevonden om verpakkingen te verbeteren. Klanten waarderen deze zogenaamde op maat bedrukte dozen omdat ze een indruk achterlaten en de ontvangers beïnvloeden. Het is een onorthodoxe en ietwat onpraktische manier van verpakken, maar op de een of andere manier werkt het.
Laatste trends in pakketten op maat
Tegenwoordig herkent iedereen de invloed van op maat gemaakte Superdoos pakketten, omdat ze deel zijn gaan uitmaken van onze cultuur en manier van leven. Het is nu een ding geworden. Een doos is niet langer alleen een doos, maar wordt nu beschouwd als een marketingrealiteit. Het is nu een manier om meer bekendheid en promotie voor de merken te bieden dan alleen verpakkingen. Daarnaast is het een manier om met klanten te communiceren en ze zich speciaal en belangrijk te laten voelen.
Wat zijn de voordelen?
Vanuit een marketingperspectief helpen op maat bedrukte dozen de identiteit en persoonlijkheid van het merk tot uitdrukking te brengen. Als je een nieuwkomer bent in het bedrijfsleven, kan het schrijven van je bedrijfsinformatie op een gepersonaliseerde verpakking je helpen je bedrijfsimago te bepalen. Aangepaste pakketten kunnen opvallen (afhankelijk van hoe je ze ontwerpt) en meer klanten aantrekken. Geloof het of niet, soms kopen mensen een product vanwege de verpakking en niet helemaal vanwege het product. Uit onderzoek blijkt dat cadeauverpakkingen klanten motiveren tot herhalingsaankopen. De kans is groter dat de klant terugkomt als ze genieten van wat je doet en hoe je service verleent. Door op maat gemaakte dozen in je verpakking te gebruiken, laat je klanten zien hoeveel je om hun ervaring geeft. Op maat gemaakte dozen in je verpakkingsproces zorgen ervoor dat je klanten terugkomen voor meer. Op maat gemaakte dozen kunnen zelfs je verhaal en opdruk toevoegen aan materialen die je al hebt.