ma. sep 26th, 2022

Ken jij ook dat gevoel, dat je soms voor iets wil gaan en voor iets anders helemaal niet. Hoe komt dat toch dat je voor de ene opdrachtgever in de bres schiet en voor de ander helemaal niet. Dat kan te maken hebben met het feit dat je ene persoon je nou eenmaal beter ligt dan de ander. Maar het kan ook heel goed zijn dat het aan de context ligt of het project. In dat laatste geval gaat het er dus om of je de zin ervan inziet. Als dat niet het geval is kun je met paard en wagen komen, maar dan haalt dat niks uit. Als het raffinement niet goed is, dan laat maar zitten want dan ben je niet vooruit te branden. Een ander verhaal wordt het als je er voor beloond wordt. En zeker als dat je innerlijke persoon goed doet. En dat zijn meestal zaken die op het softe vlak zitten, die je moet weten te vinden. Waarbij het vooral van toepassing is dat het voor de persoon niet onwaarschijnlijk is dat deze ze gaat ontvangen. En als je dat ontvangt ze niet over een tijdje, bijvoorbeeld over een half jaar pas plaatsvinden.

Je snapt het pas

Je snapt het pas als je het door hebt. Zei een beroemde voetballer eens. Dat betekent dat ze je het kunt vertellen, maar je moet het kunnen toepassen. Bij leveranciersmanagement is dat ook zo, waarbij iedereen vanuit een papieren situatie het meteen ziet zitten en in de praktijk wordt het al wel moeilijker en gaat het niet zo eenvoudig. Daarom kun je je daarvoor laten training bijvoorbeeld door een leveranciersmanagement training te gaan volgen. In een dergelijke training leer je niet alleen hoe het werkt maar ga je ook met een eigen situatie aan de slag. Met het voordeel dat je de case beter begrijpt en het later in je eigen praktijk beter kunt toepassen. Dus niet alleen leren om te snappen, maar ook om het door te hebben.

En dan je eigen situatie

Vaak komt het voor dat personen op cursus zijn geweest en voordat ze weer op hun eigen werkplek zijn de kennis, maar ook de cursuservaring weer kwijt zijn. Dat is jammer want daarmee gaat veel verloren. In de praktijk werkt het het beste als je chef of het trainingsbureau er later op terug komt en de deelnemer weer bij de les houdt. Misschien is dit een idee om mensen te triggeren om er voor te gaan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.