Als internationaal bedrijf wil je het liefst vestigingen in meerdere landen. Maar overal een kantoor openen waar je personeel aan het werk hebt brengt torenhoge kosten met zich mee. Als bedrijf dat het hoofdkantoor in een ander land dan Nederland heeft is een kantoor in Amsterdam echter prima te regelen. Je kunt een virtual office in Amsterdam huren met een aansprekend vestigingsadres. Dit adres kun je op je website en correspondentie vermelden als zijnde het adres van je Nederlandse vestiging. En afhankelijk van je wensen kun je er zelfs ook fysiek aanwezig zijn.
Ontvang je relaties op een zakelijke locatie
Als je bedrijf in het buitenland is gevestigd dan kan het natuurlijk zijn dat je belangrijke zakelijke relaties toch in persoon wilt ontvangen. Vergaderen via Zoom of Skype is niet altijd de meest aangewezen manier. Je medewerker in Nederland kan dan een vergaderkamer huren voor die belangrijke afspraak. Ook kan het personeel als dat wenselijk is een deel van de te werken uren op kantoor doorbrengen. De mogelijkheid om een werkplek te huren is eveneens aanwezig. Dit geeft voor personeel meer rust en daardoor stijgt de efficiency vaak. Je kunt zowel periodiek als incidenteel een werkplek of vergaderruimte reserveren.
Post ontvangen op je virtuele vestigingsadres in Nederland
Heb je als internationaal bedrijf veel klanten in Nederland? Dan is het fijn als zij correspondentie gewoon naar een Nederlands adres kunnen sturen. Dat bespaart bovendien kosten en dat zal zeker aanspreken. Je kunt naar je vestigingsadres in Nederland dan ook gewoon post laten sturen. Deze wordt gescand en vervolgens ontvang je deze stukken per e-mail. Periodiek wordt de post nagestuurd. Je hebt de originelen daardoor altijd beschikbaar voor je archief. Over de frequentie van het doorsturen van post kun je individueel afspraken maken.
Wil je graag Nederlands sprekende klantenservice?
Als internationaal bedrijf is het prettig als je je klanten in hun moedertaal te woord kunt staan. Natuurlijk kun je een cursus Nederlands gaan volgen, maar dat is nogal tijdrovend. Je kunt ook gebruik maken van telefoonbeantwoording. Bellers krijgen een telefonist aan de lijn die opneemt met jouw bedrijfsnaam. Telefoongesprekken worden gevoerd volgens door jou aangeleverde belscripts. Van elk aangenomen gesprek krijg je een melding per e-mail. Je kunt afspraken maken over de tijdstippen dat je telefonisch bereikbaar wilt zijn. Deze bereikbaarheid kan uiteraard worden gecontinueerd tijdens bedrijfssluiting vanwege vakantie en eventueel ook op feestdagen.
De kosten voor je virtuele kantoor in Nederland
Al voor een bedrag van enkele tientallen euro’s open je een virtueel kantoor in Nederland. Deze bedragen staan niet in verhouding tot het huren van kantoorruimte en het daar neerzetten van personeel. Het tarief is afhankelijk van het soort contract dat je afsluit en de duur van het contract. Een jaarcontract is altijd voordeliger dan een maandelijks opzegbare overeenkomst. Voor aanvullende diensten kan een maatwerk offerte worden aangeboden.